środa, 6 października 2010

I co dalej z PPS?






Od 29 czerwca do chwili obecnej stosuje PPS czyli Perpetual Preservation System. Dawkowanie to 2ml/100ltr/24h. Mineło trochę czasu więc pora na małe podsumowanie. Najpierw troche statystyki na temat prac w akwa w tym okresie, więc:
- mineło 12 podmian wody,
- padły prętniki karłowate (IMHO były chore od samego początku),
- jeden raz w tym czasie czyściłem swój filtr,
- jeden raz podmieniłem butle z CO2,
- rośliny rosną całkiem zgrabnie a z zwłaszcza Lotos Rubry (co tydzień muszę
usuwać kilka jego liści),
- wywaliłem pistię i rzęse wodną z akwa (mnie wkurzały - a zwłaszcza rzęsa)

Podmiany starałem się robić tak jak dotychczas czyli 1 raz w tygodniu około 20% wody w akwa ale nie zawsze to wychodziło z powodu urlopu lub innych przeciwności losu (najdłuższy odstep pomiędzy podmianami wyniósł 17 dni). Do każdej podmiany dodawałem 35 ml K2SO4 (rozrobionego w proporcji 50g K2SO4 na 500 ml H20) tak jak przy poprzednim systemie nawożenia. Wogóle jeśli chodzi o potas to po około dwóch tygodniach zauważyłem jego braki w akwa (dziury w liściach, mocno jasnozielone młode liście żabienicy). Od razu dwaki nie zwiekszyłem lecz nadal obserwowałem rośliny (dodając do podmian cały czas 35 ml K2SO4) lecz nie przyniosło to większych zmian. Mniej więcej po szóstym tygodniu od rozpoczęcia eksperymentu z PPS doszedłem do wniosku, że jednak należy zwiekszyć dobową dawkę potasu. Zwiększyłem ją o 1/3 i obecnie w PPS wynosi ona 1,4 ppm/24h. I to właściwie jedyna modyfikacjia wcześniejszego przepisu.

Tak więc obecny skład PPM to:

400ml H20,
37g K2SO4
26g KNO3
2g KH2PO4
16g MgSO4
25ml MIKRO Intermagu

Co dalej?

Dalej będę stosował PPS. Nie mierze parametrów, glonów nie mam (a jak nawet mam to takie "normalnie" wystepujące ;) )podmiany staram się robić "uczciwie" raz na tydzień w okreslonym dniu. Szyby czyszcze od czasu do czasu (mam akwarium dwustronne i z obu stron potrafi na nie świecić słońce). Roślinki sobie rosną a rybki pływają i nic nie wskazuje na to aby było im źle. Mam oczywiście jeszcze kilka pomysłów odnośnie modyfikacji przepisu na swój nawóz PPS ale nie wszystko na raz.

Komentarze/pytania mile widziane ;)

Acha - foty mojego akwa zaktualizowane w galerii czyli TU

PZDR

Qter

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz